DNV GL

Energiledelse og energieffektivisering

på Norsk sokkel

Nor
 
Eng
  • Hjem
  • Energiledelse
    • Planlegge
      • Komme godt i gang
      • Energikartlegging
      • Basislinje
      • KPIer
      • Mål
    • Utføre
      • Kompetanse, opplæring, bevisstgjøring
      • Intern og ekstern kommunikasjon
      • Rapportering
      • Driftskontroll
      • Feltutvikling
      • Anskaffelse
      • Prosjektstøtte
      • Energi- og klimaregnskap
      • Tiltak
    • Kontrollere og korrigere
      • Overvåking og Måling
      • Korrigerende og forebyggende tiltak
      • Interne revisjoner
      • Ledelsens gjennomgåelse og forbedringer
    • Verktøy
      • Tiltak
      • ISO 50001
      • Integrering med andre styringssystemer
      • Dokumentasjon
      • Les mer
  • Tiltak
  • KPIer
  • Energi- og klimaregnskap
  • Prosjektstøtte
    <
  1. Tilbake til resultatet
Tiltak 52: Offloading rate shuttletanker

Endring av offloading rate til Shuttletanker. Dette har gitt en besparelse på bruk av diesel på ca 13 m3 pr lossing, en reduksjon på 28,6% tilsvarende  ca 70 m3 diesel  i 2016

Prosess for å komme dit: utsjekk at det er gjennomførbart med endret offloading rate

Resultater (miljø og økonomisk): redusert CO2 utslipp med 210 tonn pr år, det gir en besparelse på ca 105 000 NOK i avgifter samt reduserte dieselutgifter med 70 000 NOK

Tiltakets tekniske levetid: Feltets levetid (1-2 år)

Statoil har gjennomført tiltaket på Volve

Systemgruppe: Export and byproduct handling (30-39)
Tiltakstype: Driftsoptimalisering Investering: < 0,1 MNOK
Lønnsomhet: Lønnsomt Implementering: Implementert

Support

Kontakt oss

Om prosjektet

DNV GL Group

Norsk olje og gass

Energiledelse og
energieffektivisering

Kontaktperson: Trym Edvardsson

E-post: energiledelse@dnvgl.com

E-post: te@norog.no

Les mer om prosjektet